عشق حقیقی

از آن جهت که خدا کمال مطلق است پس عشق حقیقی تنها به خدا تعلق می گیردچرا که انسان فطرتا کمال جو است بنابراین فطرتا عاشق کمال مطلق(خداوند)می شود و عشق انسان به امور مجازی نیز نوعی پاسخ دادن به این نیاز فطری است.

هر عشقی که انسان را به خالق خود نزدیکتر کند مورد تایید و آنچه که انسان را دچار غفلت و فراموشی از یاد خالق کند مذموم می باشد.

یکی از مهمترین تفاوتهای عشق مجازی و حقیقی این است که در عشقهای مجازی گاهی عاشق پس از رسیدن به معشوقش عشق او فروکش می کند ولی در عشق حقیقی درست بر عکس است زیرا در عشق حقیقی نه زوالی است و نه نقصانی.

البته در سایه عشق حقیقی است که سایر عشق ها مثل عشق به پدر،مادر،همسر،فرزند و ....معنا پیدا می کند

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: معارف , خوب است بدانیم , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : محمد
تاریخ : پنج شنبه 12 تير 1393
ماه عاشقی

بسیاری از ما شنا کردن در ایام گرم تابستان را بسیار دوست داریم یا اینکه علاقه زیادی به خوردن بستنی سنتی یا فالوده شیرازی در هوای گرم داریم. شاید هم خاطره گرمای دلچسب بخاری یا شومینه در ایام سرد و برفی زمستان برایمان لذت بخش باشد، اما بعضی وقتها اگر در یک زمان مشخص کاری را انجام ندهی، همیشه حسرت آن رخداد و آن زمان از دست رفته را خواهی خورد، به قول بزرگترها هر کار شایسته است سر وقت انجام شود.

خوب برای انسان هم دوره هایی از زندگی درخشان تر و ماندگارتر است به گونه ای که سرنوشت انسان در این دوران تغییر می کند، شک ندارم که همه ما تجربه ای از این ایام و حالات را بارها داشته ایم، چه خوب است که انسان وقتی در این زمان ها قرار می گیرد مدهوش و سرگردان نباشد و عارفانه عاشقی نماید، بهترین این ایام که هرساله برای همه ما تکرار می گردد، ماه عاشقی است، ماه خدا، ماه ارجمندی که به واسطه شب قدرش از یک عمر زندگی با برکت بهتر و برتر است.

به نظر بهتراست از این ماه ...

 



:: موضوعات مرتبط: خوب است بدانیم , اهل بیت علیهم السلام , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
:: ادامه مطلب
نویسنده : محمد
تاریخ : شنبه 7 تير 1393